Resume av 2011


Förra året visade jag upp mitt första år som fotograf, så det är väl på sin plats att jag visar upp mitt andra år också. Ett otroligt lärorikt år. Mycket att läsa för de som vill och många bilder att kika på för er som vant er vid att det mestadels bara bjuds på bilder i min blogg.



↑ Januari: Köpte mitt blixtpaket, byggde ihop en liten hemmastudio i ett av de mindre rummen i huset, men kom på att det funkar inte riktigt lika bra att plåta i små utrymmen. I Januari hade jag en grym fotodag bland annat med fröken Kjellkvist och jag fångade t.ex denna bilden på modellen Sara Jonsson och Hanna Wiik. Lite inspirerad att göra beautyplåtningar med flera modellen igen...


↑ Februari: Gjorde den mest otäcka plåtning. Trafficking. Blev otroligt berörd, till den graden att jag hade svårt att retuschera bilderna som sen designern Therese använde för att söka sina utbildningar.

Jag lyckades också hitta en modell på IKEA. Hon stod och öste upp köttbullar, så jag gav henne ett kvitto med mina kontaktuppgifter, bad henne höra av sig om hon ville plåta. Plåtade henne två gånger sen under våren.


↑ Mars: Hade en superTFP tillsammans med Marie och Sara, där vi hann med ett gäng olika stylingar och teman. Tänk så roligt det kan vara när man bara låter kreativiteten flöda.

Den nya hemsidan kom upp också, men sen dess har jag nog inte uppdaterat den en enda gång. Shame on me.


↑ April: Plåtade min IKEA modell för Viola Lagher, inte illa.

Det var också i april som jag gav mig på mina exprimentella bilder, som idag har kommit att bli de bilder jag uppskattar mest att göra oavsett om det är fashion eller beauty.


↑ Maj: Bajsfåret. En av årets höjdpunkter. Lätt för mig att säga när det inte var mig fåret bajsade på, att vara modell är ett otroligt glamouröst yrke. Hähä.

Åkte iväg på fototräff i Hallstahammar, inte första gången jag åker dit men den första gången som jag åkte enbart som fotograf. Vet inte om jag kommer att åka igen, det skulle vara för att träffa de kära mer än för att plåta i så fall. Endast kanske, med betoning på kanske.


↑ Juni: Plåtade den vackra Johanna Jansson för första gången. Upptäckte också hur galet svårt det är att plåta beauty, man skulle kunna säga att jag hittade en liten ny utmaning.



↑ Juli: Blev mycket plåtningar för designern Therese under sommaren, bland annat den plåtningen då jag lyckades lura in cecilia Thomsson bland björnloka. NEJ, jag visste inte att de var giftiga, det visste ingen av de inblandade i plåtningen. Jösses vilken ångest jag hade efteråt. Tur att bilderna blev balla.



↑ Augusti: En av årets plåtningar som gav bilder som ligger högt upp, inte bara på favoritlistan utan även på stolthetslistan. Svåra ljusförhållanden och hård blåst. Så mycket som hade kunnat gått fel under just den plåtningen, modellen hade kunnat trilla av stegen och landat på designern t.ex. Hähä.



↑ September: Fotograferade nagelteknologen Lotta som jobbar för depend, till en artikel som slutligen hamnade i divinemagazine.



↑ Oktober: Var en sväng på Utsiktenmeetings tillsammans med mitt dreamteam, plåtade bland annat några av de bilderna som jag använder som profilbild. Under dagen gjordes också intervjun tillsammans med Margarita, som senare publiserades i Glossmagazine.



↑ November: Plåtade produktbilder i lifestyle miljö för Mrs Slotte. Det kommer att bli fler plåtningar av detta slag under 2012, har mycket ideer jag gärna skulle vilja genomföra. mhm.

Hann också med att göra Novembernumret för Glossmagazine.



↑ December: Det blev att plåta decembernumret samt januarinumret för Gloss.

Första plåtningen för allice.se, mera beautybilder. Har inte visat upp alla än, har lite luriga bilder som fortfarande väntar på retusch.

Jag har också gjort två plåtningar som kan ge lite utsmyckning till två artiklar. Får nog berätta mer vid ett senare tillfälle när jag kanske vet lite mer själv. Hähä.


I en snabb översikt, så har jag gjort cirka sextiofem plåtningar under detta året. 65. Då har jag inte räknat olika stylingar under de olika plåtningarna. Hur ofta gör man bara en styling när man plåtar. Det blir ganska många bilder på ett år. Jag tycker ändå inte att det känns som att jag hunnit med så mycket, men när man ser tillbaka... ja, det är visst en del.

Jag har inga löften inför 2012, men jag har visioner. Jag vill bli bättre på beauty. Skulle vilja lära mig mer bildbehandling. Hade också varit trevligt med lite nya studiobakgrunder. Har du några nyårslöften?
Trackback
RSS 2.0