Återblick av 2012

 
Ja det är väl dags för en liten återblick av året som helt plötsligt gått förbi. Jag gjorde liknande efter 2010 och 2011, så det är väl inte mer än rätt att jag får skryta lite om alla bilder som skapats under året.
 
januari
Plåtade omslag samt en editorial för Glossmagazine.
 
Fick in två olika bilder i divinemagazine, en av Nicole i samband med en artikel och en annan av Maya tillsammans med borstar från Ecotools i sammarbete med allice.se.


 
 
 
 
februari
Gick på ljussättingskurs hos Christian Hollmann.
 
Plåtade även för första gången tillsammans med YourCloset, fick under dagen ett gäng av bilderna jag tror jag genom året varit mest nöjd med.



  

 
mars
Av alla plåtningar jag gjorde under mars så är det nog denna tillsammans med modellen Tora som jag tycker bäst om och som också är bilder som jag fått publicerade lite överallt, bland annat på expressens modebilaga.
 
Hade också en heldags plåtning med flera olika modeller för designern T.Palmhager.
 



 
 
april
Mmh, min bild av vackra Nicole från Elite användes som cover till divinemagazine.
 
Jag övergav också min gamla kamera, en Canon 1000d, för den nyare modellen Canon 5D mark II. Köpte också ett nytt objektiv som jag knappt använt, hähä.



 
 
maj
Lyckades få ytterligare ett cover på divinemagazine, samt ett modeuppslag och lite beautybilder i samband med en skönhetsartikel. 
 
 
   
 
 
juni
Enda månaden på hela året då jag inte fotograferade. Det ni. Men det var också den månaden då jag planerade in min kommande plåtning i Turkiet. Det ni!
 
 
juli
Mmh, min första plåtning utomlands, vilket var helt fantastiskt. Och ja, det gav mersmak att få fotografera på mer exotiska platser än björkskogar. 

När jag tittar igenom allt jag hann med i juli så tror jag nog att det här är den månaden jag fyllde min portfolio med flest bilder. Ja jag har plåtat mycket de andra månaderna också, men den här månaden sattes det en hel drös med bilder jag verkligen använder i min portfolio.

Hade även en plåtning tillsammans med fotografen Frida Börjesson och modellen Ewelina från Elite på resturangen Josefinas ute på Djurgården i Stockholm.
 
 
  
 
 
augusti
Jobbade tillsammans med stylisten Jessica på Yourcloset, vi gjorde ett modeuppslag med den underbara modellen Josefine från Elite.
 
Plåtade också en gammal Counter Strike vän och jag kom på nu när jag tittade efter vad jag gjort under augusti att jag nog inte visat er dessa bilder. 

Hade också en dag tillsammans med fotografen hans Andersson, makeupartisten Anja P och modellen/designern Elle Frostegard. Nah, ni har inte sett dessa bilder än, men snart så bör jag kunna visa upp dem...
 
 
   
 
 
september
Plåtade Elle J från Elite för webshoppen allice.se, tillsammans med makeupartisten Sara Setterwall. Vi fick också möjlighet att ta lite bilder med kläder från designern t.Palmhager. 

Fångade även min "IKEA modell" på ett par bilder, hähä.
 
    
 
 
oktober
Var på en fototräff under en helg i mariannelund där jag fick ett helt gäng med fantastiska bilder, på flera olika modeller.
 
Plåtade också för första gången tillsammans med den fantastiska stylisten/designern Cherie Cherokee, men långt ifrån sista gången...
 
Hade även ett beautyuppslag i tidningen divine om Rosa bandet.
 
 
   
 
 
november
Plåtade de fantastiska modellerna Emma T från Zapmodels och Ingrid L från Nocturnal. 
 
  
 
 
december
Hade två olika tillfällen då jag fångade beautybilder tillsammans med min underbare vapendragare Anja Prigoda, makeupartist och god vän. 
 
 
 
Så... då var år 2012 slut. Jag vill säga tack till alla fantastiskt kreativa människor jag haft tillfälle att arbeta med under det gångna året, utan er hade det inte blivit några bilder att vara stolt över. Stort tack! 

Kommentarer
Postat av: Christian

En sammanställning av en fin fotograf som skapar bra bilder med mycket känsla. Flera av bilderna är absoluta höjdpunkter vilket också har uppmärksammats av dem som tar emot bilderna för publicering. För fotografen ses en utveckling till något som är berömvärt och leder till förhoppningen om att vi får se så mycket mer framöver. Bra jobbat!
Ett riktigt Gott Nytt År tillönskas dig och de dina!

Svar: Oj Christian, vilka ord! Stort tack! Ett gott nytt till dig också, ser fram emot att få träffas lite under 2013 :) Kram
Ann Kykyri

2012-12-31 @ 10:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0