Barn...


... på internet.

Jag har fått en fråga om bilderna på barnen jag plåtade under sommaren. Kul att höra att folk är intresserade av att se bilderna, men... jag kommer inte att lägga upp dem i min blogg. Jag är medveten om att rent lagligt så har jag full rätt att lägga upp bilderna i min blogg, men eftersom jag är förälder själv så känns det helt enkelt moraliskt fel att lägga upp bilder på barn på internet. Om föräldrarna själva vill lägga upp bilderna, absolut, men jag lägger den valmöjligheten hos dem.

Hade jag plåtat barn hela tiden, så hade kanske mitt svar blivit ett annat. Jag har dock ett annat kommande projekt som involverar barn, eller yngre tonåringar, får se hur jag gör med de bilderna. Det kan jag nog inte svara på än.

Förstår ni hur jag tänker
eller känns det bara fel?

Trackback
RSS 2.0