Bildstöld!


Jag är ju långt ifrån den första som blivit bestulen på bilder, men det är första gången för min del...

I augusti så blev jag kontaktad av en kille som hade retuscherat om en bild jag plåtat, han undrade då om han fick tillåtelse att använda den i sin portfolio. Nej. Idag fick jag ett mail angående hans portfolio, där min bild, med hans retusch, stolt visades upp. Före och efter. Asså... suck.

Det lustiga i kråksången är ju ändå att han har mage att skriva "All Rights Reserved".

Ett mail är nu skickat. Väntar på svar. Vad hade du gjort om det var din bild som blivit stulen?


Kommentarer
Postat av: sandish

Tråkigt att höra. Jag hade som du skickat ett mail och inväntat svar. Om han inte svarar och inte tar bort bilden, hade jag skickat en faktura på en mindre summa.

2010-10-25 @ 12:52:10
URL: http://sandish.blogg.se/
Postat av: Christian

Busenkelt: Det är bara att fakturera honom enligt BLF:s prislista.

2010-10-25 @ 18:38:02
Postat av: therése

Galet.

2010-10-25 @ 22:49:53
URL: http://regnat.blogg.se/
Postat av: Maria

Sånt där händer alltför ofta :( Riktigt trist.

Om personen i fråga dessutom kollat med dig först om det är ok och du svarat nej, vad är det då han inte förstått??



Jag hade mejlat och bett han ta bort den självklart.

Det tråkiga är att dom flesta vet vad som gäller för bilder men dom bara skiter i vilket tyvärr.

2010-10-27 @ 09:06:14
URL: http://mariaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0