Snö?


Idag kan man säga att imorgon är det fredag, men idag får man också lov att berätta att snö är äckligt. Det har inte kommit mycket, men det gör ingenting hur mycket, det är fortfarande snö och jag är fortfarande inte redo för vinter. Jag skulle lätt fira julafton i sommarvärme, det skulle inte göra mig något alls om man hade luciatåg på gräsmatta, så länge jag slipper snö. Jag vill gärna minnas att jag brukade uppskatta snön, men förra årets kyla tror jag tog knäcken på mig, så nu känns det lite som att jag skyr vintern och kylan värre än pesten.

Missförstå mig inte nu, jag uppskattar fortfarande julen och allt mys som hör där till, det är det kalla otyget somtrillar ner från himlen vid de mest olämpliga tillfällen som jag inte riktigt kan med.

10 dagar till advent.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0