MUS vs Olivas cleansing mousse



Jag har alltid tidigare använt Oliva seriens cleansing mousse, men när den tog slut valde jag att istället köpa en ifrån Makeupstore och nu efter att ha testat den ett tag så tänkte jag göra en jämnförelse...

Makeupstores är klart dyrare i pris, 175 kronor istället för 69 kronor. Jag tycker också att det känns som att jag blir torr i huden på ett annat sätt, vilket förvisso kan vara kylan som hjälper till att torka ut, men det känns ändå som att man blivit uttorkad. Men uttorkad eller inte, så känns huden väldigt mycket renare. Olivas cleansing mousse är drygare, jag behöver inte alls använda lika mycket ur flaskan varje gång, vilket är en klar fördel då flaskan faktiskt är ganska mycket mindre. Jag tycker inte heller att Olivas tar bort sminket riktigt lika bra.

Så i kriget mellan Olivas och Makeupstores Cleansing mousse så tror jag att jag lägger min röst på MUS. Lite mer pengar, lite torrare i huden men ändå ett bättre resultat.

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

inte testat någon av dessa, vette tusan om jag kommer göra det heller ;) får se ;D haha

2010-01-12 @ 17:57:14
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: Anonym

2010-01-12 @ 21:09:46
Postat av: dorion

ett tips såhär i vinterkylan är att använda rengöringsolja, det är mkt skonsammare mot huden nu när det är kallt, men den tar ändå bort sminket, jag lovar! jag använder lumenes :)

2010-01-12 @ 21:09:51
URL: http://www.daredesign.se
Postat av: Lotta

Om vi ses igen, så skall du få testa vår från Mary Kay.

Den tar man på en fuktad och urkramad bomullsrondell och det räcker med 5-7 droppar, så den håller läääänge och hjälper til att stärka fransarna dessutom.

2010-01-12 @ 21:11:00
URL: http://saxiquine.blogg.se/
Postat av: Christian

Tant, det heter inte VS. Du får välja mellan orden "mot" eller "kontra"...

2010-01-12 @ 22:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0