Angels and Demons




Jag är säker på att flera av er både läst boken och sett filmen DaVinci Koden, och av samma författare kommer nu filmen Änglar och Demoner, även denna med Tom Hanks i huvudrollen.

Hanks spelar rollen som Robert Langdon, professor från harvard i religiös symbolik. När den katolska kyrkan blir hotad av sin urgamla mytomspunne fiende kallas Langdon in i försök att lösa gåtan. Det händer saker hela tiden under filmens gång och trots att den är nästan två timmar och tjugo minuter lång så flyger tiden förbi.

Helt klart värd att se till och med på bio en fredagkväll. Se filmen!

Kommentarer
Postat av: Anne

Var och såg filmen igår OCH jag har läst boken.

Jätte bra film eftersom man kastas in i handlingen direkt MEN de hade missat att ta med väldigt många viktiga detaljer i filmen, vilket var tråkigt.

Kram

2009-05-24 @ 09:55:29
URL: http://enna.modellfoto.se
Postat av: Anne

SVAR: ja, men jag sa ju aldrig att jag tyckte att filmen var tråkig ;p

Jag skrev att den fick 4 toast av 5 möjliga och då är den BRA! MEN jag tycker att det var tråkigt att de missade att ta med en hel del saker MEN handlingen är ändå bra.

2009-05-24 @ 15:26:12
URL: http://enna.modellfoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0