6/1-09


Godmorgon gott folk,
idag var det inte fullt lika kallt som var under gårdagen, bara -5 grader idag. Fortfarande raggsockor påfötterna men man möts iallafall inte av morrande isbjörnar när man kommer ner för trappen. Det har verkligen varit sjukt kallt ett par dagar, och ja jag vet att det är kallare på många andra ställen i Sverige, men lite har man väl ändå rätt att klaga.

Var ute och promenerade tillsammans med min mor i kylan igår mitt på dagen, knarrade under fötterna och solen lös. Då var det riktigt behagligt. Men man kände sen när man kom in hur kallt det faktsikt varit.

Vår bil rasadestrax innan nyår, sa jag det? Toplockspackningen. Herr J har jobbat ett par dagar på att försöka riva isär allt för att kunna byta ut och det har gått smidigt fram tills igår när grenröret inte ville passa och ett motorfäste gick sönder. Än så länge har det kostat nästan fyratusen, känns precis lagom när man är så himla rik efter julhelgerna.

Ska iväg på middag hos svärföräldrarna idag, eller jag tror att det är idag iallafall, man kan aldrig vara så säker.

Vad ska du roa dig med idag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0