5/10-08


Ja tur med vädret har vi ju inte haft alls idag, uscha vilket tråkväder. Regn och blåst. Men det passade ganska bra att roa sig med att göra soppa, vilket var superenkelt, jag har bara aldrig orkat mig på att göra det hemma tidigare när det finns att köpa färdigt på burk...





Det tar ju ett tag eftersom det ska stå och puttra i all evighet men det är klart värt det. Ett hett tips är dock att inte spruta sig själv i ögat med Limen, det gör tokigt ont. Anyways, jag tänkte att ni skulle få veta vad jag stoppade ner i grytan, förhoppningsvis så inspirerar man väl någon.

Köttsoppa:

400 g grytbitar
3 morötter
4 potatisas
1 palsternacka
1 gul lök
½ kålrot

Limeaioli:
2 cremefraise
2 vitlöksklyftor
½ pressad lime
1 msk citron majonäs



Brukar du göra egen mat eller köper du färdig?


Kommentarer
Postat av: Malin

Tack :) Jag satt och lekte lite bara, är inte säkert jag kommer behålla den, kände bara för att göra nåt annat :)

2008-10-05 @ 20:00:47
URL: http://dreamypix.blogg.se/
Postat av: Jenny

Här blir det alltför ofta köpemat.. Men men, kanske har jag en framtid som mat-mormor?? Kram

2008-10-05 @ 21:31:12
URL: http://pyssligajakobs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0