The Golden Compass


Ja, jo jag vet att de flesta av er redan har sett den men det var inte en film som jag trodde skulle fall in i min typ av film... men den var som mitt i mellan Harry Potter och Sagan om Ringen på nått vis.

Filmens huvudkaraktär Lyra Belacqua spelas av den mycket söta Dakota Blue Richards, som för mig är helt okänd sen tidigare, men även andra kända ansikten som Daniel Craig och Nicole Kidman dyker upp.

Ett mycket vackert fantasy landskap visas upp, alltifrån elaka apor till vresiga isbjörnar. Mycket mysigt.Filmen bygger upp till en andra film, så jag ser fram emot den. Fler än jag som uppskattade denna film?

Kommentarer
Postat av: Tove

jag var också sen med att se den (såg den i veckan) och jag gillade den jättemycket! =) längtar efter fortsättningen.

2008-11-02 @ 18:04:59
URL: http://tovelicious.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag har faktiskt inte sett den ännu, men jag får väl ta mig i kragen & glutta på den nån dag framöver.

2008-11-02 @ 18:40:00
URL: http://zilliceter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0