11/1-08

image402Oj hoppsan Kerstin, det verkar hagla in kontrolluppgifter till deklarationen nu. På både gott och ont naturligtvis, jag fick ju veta hur min skuld ser ut till CSN... jag har inte riktigt velat kika på den tidigare, och jag vet att man inte ska sticka huvudet i sanden men helt allvarligt, jag vill inte veta hur mycket pengar jag var korkad nog att ta i lån för simpelt komvux studerande för flera år sen. Nästan 50 000 kronor. Sjukt. Men jag får väl klappa mig själv på axeln nu då eftersom jag inte tar några lån alls denna gången jag studerar, och den här gången kommer det förmodligen (förhoppningsvis) ge mer än bara ett uppgraderat betyg.

Bland den enda fördelen med att börja jobba tidigt som bara den, är att man slutar tidigt också. Jag hämtade T på förskolan redan 12.30, riktigt skönt att få helg så tidigt. Men jag e ganska seg.

Min käre studievän kommer över idag så ska vi försöka få lite mera gjort tillsammans, de mesta har jag förvisso redan klart till första inlämningsuppgiften, så det vi behöver göra är att få ner det på papper och skicka in. Man har ju betydligt mer motivation nu är när man pluggade i gymnasiet.

image403Något jag aldrig har förstått är varför ingen sa till mig att söka ett jobb istället för att försöka ta sig igenom gymnasiet när man var totalt omotiverad. Visst, man hade knappt tjänat några pengar, men förmodligen hade man varit lyckligare iallafall. Att som 15 åring bestämma sitt yrkesval är för mig helt befängt, hur ska man kunna veta vad man vill göra resten av sitt liv när man är i den åldern? Jag gick 1 år på Handelsprogrammet, och sen 3 år på Hotell och Resturang med inriktning Servering. Så... jag har gått nästan 4 år i gymnasiet och lärt mig att bära tallrikar! Bära tallrikar!! Borde inte det vara olagligt att försöka lura i barn att en sån ide är nyttig?

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Jag har gått 4 år på högskolan utan studielån :) Skönt som satan.

Ikväll ska jag på bio och imorgon åker jag till sthlm :) Ska du göra i helgen? :) kram

2008-01-11 @ 13:58:54
URL: http://Wysteriia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0