NIX.nu


Jag tänkte tipsa alla er som också varit totalt nerringda utav telefonförsäljare av olika slag den senaste tiden att spärra era telefoner hos NIX.nu.

Man ringer telefonnummret 020-27 70 00 en gång och och väljer att spärra sitt telefonnummer, du måste dock ringa ifrån den telefonen som du vill ha spärrad. Sen måste du ringa en gång till för att bekräfta detta. Och det är här vi kommer till den luriga delen, du får inte ringa samma dag... tidigast två dagar efter och senast fyra veckor efter, annars får du göra om hela processen.

Det var precis så jag gjorde, jag glömde att ringa igen, så när jag ringde så sa dom att jag hade ringt nångång i Nivember första gången men att tiden hade gått ut så att jag var tvungen att göra om det... Nåja, jag har ringt idag iallafall, så jag får väl hoppas att jag kommer ihåg att göra det igen. Snälla, påminn mig.

Kommentarer
Postat av: Nat0

Been there, done that.. :P Sjukt bra är det iallafall! Precis när jag flyttat hit ringde det säkert 5-6 olika säljare av ngt slag i veckan, men så snart jag fått igång NIX så ringer det nästan ALDRIG nån längre!!!

2008-08-27 @ 22:21:42
URL: http://nat0.blogg.se/
Postat av: Sanna

Tack för tipset, ska göra det så fort jag kommer hem till Gävle. Usch, vad jag hatar telefonförsäljare.



Bor i Saltsjöbaden medan jag är här, men själva plugget håller till på Tulegatan, Vasastan tror jag det är? Har fruktansvärt dålig koll, har gått vilse två dagar i rad när jag ska dit, haha.

2008-08-27 @ 22:37:51
URL: http://sanape.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0