2/4-08

Så galet skönt det har varit idag. Soligt och varmt hela dagen, så där så att det hettar lite i kinderna nu för att man varit ute hela dagen. Nu börjar gulddagarna med mitt yrke, att få vara ute jämnt. Det är mindre skoj i regn, slask och snö men vår och sommar är helt underbart. Sol, sol, sol.
image865
Mitt hus är uppe i 2.7 miljoner nu... jag får nog så snällt inse att det inte kommer att bli mitt hus. Jag vet, det kommer fler, men detta var ju så perfekt. Så mitt. Eller inte...

Jag har snubblat över en del grejjer som stör mig ganska mycket, jag brukar sällan störas till den grad att jag vill skriva om det, men idag får det bli så. Du vet när man skickar iväg ett mail och aldrig får något svar, utan du får tjata i flera mail för att komma fram till rätt person. Olika besked ifrån folk. Jag vill inte gå in i detalj med risk för att hänga ut personer även om jag inte nämner namn. Folk som ändrar sig. Och ändrar igen. Brev som inte kommer fram på grund utav att brevbäraren inte lägger breven där de ska. Räkningar som går till påminnelser utav samma anledning. Jag vet att jag svammlar en del, men det är mest för min egen räkning som jag skriver detta. Muttrar mest. image864

Ett glas rödvin hade varit strålande gott.

Fick veta idag också att en väns flickvän har fått cancer livmoderhalsen. Skrämmande. Galet skrämmande. Tycker det är var och varannan människa numera som får cancer. Ere bara jag som har tron att det är så illa tvungen att bli mer och mer den typen utav sjukdommar eftersom man lyckats bota allt annat, jag menar, folk dög ju faktiskt förr utav lunginflammation. Större naturkatastrofer så att vi inte överbefolkas. Större mer livshotande sjukdommar. Galet. Anyway, det blir iallafall mer och mer vanligt att man hör om väldigt unga människor som drabbas utav väldigt allvarliga sjukdommar.

Upplyftade inlägg inte sant?
image866image867image868

Jag skulle tro att kvällen kommer att avslutas med Top Model 9, Law and Order och om jag är vaken även Navy CIS. Vad ska du roa dig med ikväll?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Man FÅR muttra :-) Kram på re

2008-04-02 @ 20:34:51
URL: http://vitre.blogg.se
Postat av: Lotta

Ahhh vad trist med huset.. satans rika knösar.. de borde landsfördrivas!!!
Och nej, du är inte ensam... det är nog jordens sätt att försöka råda bot på överbefolkningen.

2008-04-02 @ 21:22:37
URL: http://saxiquine.blogg.se
Postat av: Sara

Yo Ann!
Den nya bloggen är under konstruktion så håll utsik ;op Kramis

2008-04-02 @ 22:35:48
URL: http://sarakjellqvist.blogg.se
Postat av: sara

Olrajt Ann...nu startar min nya fäska blogg.. Adressen har du jue redan där uppe. Så nu kan du bara ändra om länken *ler* Kramiiiiis

2008-04-03 @ 01:40:09
URL: http://kjellqvisten.blogg.se
Postat av: Sanna

Jag har också tänkt i den riktningen, så fort vi hittar botemedlet för en hemsk och dödlig sjukdom så kommer det genast en ny, ännu värre. Och tänk om det inte fanns några sjukdomar alls och alla levde långa liv, då skulle jorden överbefolkas på bara några år.. På ett hemskt vis, om man ser den stora bilden, så fyller naturkatastrofer och sjukdomar en funktion. Fast det är ingen upplyftande tanke direkt.

2008-04-03 @ 15:13:43
URL: http://sanape.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0