25/11-07

Gårdagen var en av de mest lyckade dagar på länge. Började förmiddagen med en spontanplåtning tillsammans med Johan Gustafsson, och redan igår fick jag se de första bilderna så jag vet att de blev som jag hade tänkt mig. Hade även sambon och sonen med mig så Johan var snäll nog och tog en familjebild på oss, det är typ den första vi har. Ni ska få se dem snart.

Åkte iväg och hämtade upp en god vän efter att vi varit hos Johan, gick ut och åt lunch tillsammans och sen begav vi oss hem till oss. Ytterligare vänner trillade in senare framåt kvällen, det spelades lite gitarr och sjöng, skrattades och blev lagom förfriskade. Otroligt härlig kväll med en perfekt stämning.

Vaknade dock imorse och fick syn på gårdagens skörd utav glas, finns det någon värre syn att vila ögat på? Men nu är allt undan diskat, bakat scones och ätit frukost. Jag hade glömt av hur enkelt det är att baka scones.

8 dl vetemjöl
1 1/2 msk bakpulver
1 tsk strösocker
1 tsk salt
100 g smör
4 dl mjölk eller filmjölk

Kladda ihop alla torrvaror tillsammans med smöret och tillsätt sedan mjölken. In i ugnen på 225 grader i 15 minuter, ät medans de är varma.
Hunnit med att tvätta en maskin tvätt också. Jag vet, inte riktigt hur jag brukar starta en söndagsmorgon, men det är grymt skönt att komma igång. Nu kan jag luta mig tillbaka och dricka mitt kaffe med gott samvete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0