20/11-07

Idag fick jag den den ständigt återkommande frågan "Vad önskar du dig i julklapp?"...
Alltså, hur lurigt är inte det att svara på? Det är inte så att jag inte önskar mig en massa nytt, men det är inte så att jag önskar mig en massa saker som jag vill att andra människor ska köpa åt mig. Jag vill helst kunna betala mina saker själv, det känns bara dumt när folk går och lägger en massa pengar på mig som de istället kan lägga på sig själva.

Så då ska man önska sig något som kostar mindre pengar, och då är problemet löst? Fel. Nästa problem som uppstår då är att jag ska komma på något också. En ny väckarklocka? Det är ju inget jag egentligen vill ha, men det är något jag skulle behöva ha. 
Finns det något mer otäckt ljud, än ljudet av en väckarklocka?

Julen är mysig, och jag njuter av den. Men den är ju mer till för våra barn. Är det inte då mer lämpligt att vi endast köper julklappar till barnen?  Hur gör ni på julen, köper ni julklappar till alla eller bara till barnen? Och vad önskar du dig i julklapp?

Kommentarer
Postat av: SARA

Åh visst är det ett dilemma...det är derför jag hatar julen..*suck*

2007-11-21 @ 11:07:42
URL: http://sarakjellqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0