Min första studiobild


Här kommer den första bilden från min dag tillsammans med Johan och Sara i studion. Jag är nog inte en fotografsom trivs med att arbeta i studio, jag har svårt att få till en retusch som känns som jag.

Bilden är väl fin, Sara är vacker som alltid. Established. Så, ska man vara nöjd med en bild bara för att den blev fin, eller ska jag bli nöjd med mina bilder när jag känner att det är en bild i min stil? Luriga frågor. Nån som vågar sig på ett svar?


Fotograf: Ann Kykyri
Assistent och blixtguru: Johan Gustafsson
Modell: Sara Jonsson


Kommentarer
Postat av: Christian

Din stil är din när du själv anser det. En bra bild är skapad och levererad från kameran, inte när den har nödsakats att ta vägen via photoshop. En fotograf skapar bilden direkt i kameran. Photoshoptvång är för bildknäppare, inte fotografer...



Studioljus handlar om förståelse för ljussättning. Din stora styrka ligger i koreografin, såväl din egen men framför allt bevisligen med andra modeller när du plåtar. Där känner man lätt igen din stil. Utveckling bör ske i studioljussättning för att där kunna ge uttryck för dig och dina idéer. En runda i en viss gympahall i nynäs under hösten/vintern bör planeras in i almanackan och iscensättas. Finns Sara på plats då kommer studioutrustningen också vara det :-)

2010-09-10 @ 00:31:21
Postat av: Wysteriia

Jag blir mest nöjd när det är en bild som känns "jag" :P



Jag skulle också vilja testa fota i studio :) Känns som mitt fotande kommer dö ut nu under vintern..vi får ju så jäkla kallt också :(

2010-09-10 @ 08:41:57
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: Therese/zill

Jag vet inte, bilden känns inte riktigt som "Ann", men samtidigt så gör den det. Dock inte lika mycket som utomhusbilderna du har publicerat tidigare. Kanske om du får öva dig lite med studioljus och få ihop det med hur du & modellen rör er under fotograferingen... Jag vet inte, men det här var inte min favorit iaf...

2010-09-10 @ 08:55:02
URL: http://zilliceter.blogg.se/
Postat av: Anneli

Svår fråga... Jag gillar bilden och tycker absolut du kan vara nöjd med den i alla fall. Sen förstår jag hur du tänker, det ultimata är väl att få till en bild som är precis din stil. Det är i alla fall roligt att se hur du utvecklas :)

2010-09-10 @ 12:15:31
URL: http://vanitas.blogg.se/
Postat av: Ann

Tack för era kommentarer, det uppskattas =)



Christian, jag skulle jättegärna styra upp en sån plåtning, hojta till när du kan så ser jag till att jag också kan då =)

2010-09-10 @ 16:10:24
URL: http://kykyri.blogg.se/
Postat av: Emelie Talvis

Fin bild :)

2010-09-11 @ 21:48:08
URL: http://etalvis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0