BTS från Red Light District

 
Jag har precis börjat kolla igenom alla bilder och även startat upp redigeringen från en av alla plåtningar som vi gjorde under Amsterdam resan. Men just denna är nog den mest spännande jag någonsin gjort, men också en av de mer känslosamma. Jag har tidigare porträtterat trafficking tillsammans med Therese, vilket också var en fotografering som berörde mig till den graden att jag hade svårt att hantera bildbehandlingen efteråt. Men denna plåtningen har berört mig om möjligt ännu mer.
 
För mig känns det så otroligt märkligt att folk säljer sina sexuella tjänster och att dessutom bevittna detta mitt på ljusa dagen när folk mer eller mindre oberört fönstershoppar, kliver in och betalar. Jag har alltid sett försäljning av den mänsliga kroppen som något fult och fel, så att se människor i alla former, stoltsera och pråla... det gav mycket känslor.
 
Men med det sagt, det är helt klart den mest spännande fotograferingen jag någonsin gjort. Här får ni en liten sneakpeak av vad som kommer att visas upp i bloggen lite senare...
 
Sneakpeak från plåtningen i Amsterdam/Red Light District, tillsammans med makeupartisten
Anja Prigoda, designern Therése Palmhager och modellen Elizaveta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0