Save the last dance 1 + 2


Jag gjorde en riktig tjejgrej. Jag valde ut två tjejfilmer. Ni vet dans och musik, kärleksdrama med en massa tårar samt ett garanterat lyckligt slut. Såg dessa två under samma kväll och naturligtvis bölade jag.

I första filmen, som är den jag tycker är bäst, ser man Julia Stiles (The Bourne Identity, Mona Lisa Smile) och snyggingen Sean Patrik Thomas (varför har man inte sett honom i flera filmer?), en riktig klassiker. En sån film man kan se flera gånger och fortfarande lyckas böla.

Andra filmen är det samma karaktärer i storyn, men den kvinnliga huvudrollen spelas istället av Izabella Miko (Clash of the Titans) som i mitt tycke inte alls passar till filmen. Men hon dansar bättre så det gör henne godkänd. Hähä.

Så har ni inget bättre för er så rekomenderar jag dansfilmer med typiskt amerikanska slut.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Den första filmen är storasyrrans favvofilm ;-) Själv har jag faktiskt inte sett den. Kram på dig

2010-03-15 @ 19:42:35
URL: http://pyssligajakobs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0