Stockholms Stadsmission



Vid månader då jag har lite extra pengar, så väljer jag ofta att skänka bort lite. Förra månaden gav jag till Stockholms Stadsmisson. Nah, jag nämner inte detta för att få en klapp på axeln eller för att få en känga om vilket ändamål jag väljer, det brukar ofta variera, men den här gången blev det Stadsmissionen.

Okej, det var inte det jag ville komma fram till.

Förra månaden gav jag pengar alltså. Denna månaden fick jag ett brev tillbaka. Så de väljer alltså att lägga pengar på att stoppa ett papper i ett kuvert och skicka det till mig. Okej. Bara det förvånar mig. Men det är inte heller det jag ville komma fram till, utan innehållet i brevet.

Som tack för min hjälp så skickar de med ett litet värdebevis, på ett trendigt litet cafe i Stockholm där jag får gratis kaffe och bulle. Va? Är det jag som behöver få gratis kaffe och bulle?


Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Nej men så knasigt! :S

2010-12-28 @ 20:18:25
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: Niklas Johansson

Det är alltid lätt att vara givmild med andras pengar (dvs i detta sammanhang dina pengar). Men tanken med att skänka pengar är väl alltid att så mycket som möjligt skall gå till det som är syftet med insamlingen och inte en massa saker runt omkring.

/Niklas

2010-12-29 @ 11:49:46
URL: http://www.nikjoh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0