Bajs bajs bajs


Jag bor ju mer eller mindre på landet. Kanske en underdrift. Jag bor på landet. Men det var inte det jag ville komma fram till även om det kanske är bra att reda ut begreppen... iallafall. Bajs. Hundägare springer runt med sina småpåsar och plockar bajs hela tiden. Bra där. Förutom den lilla tanten vi har satt ut skottpengar på eftersom hon släpper sin hund på våran baksida så att den kan jaga våra katter. Det var inte det heller jag ville komma fram till...

Hästägarna. Det ligger inte små bajsar efter dessa gigantiska djur på gångvägarna. Och hur trevligt ser det ut... behöver inte hästägarna hålla rent efter sina djur om hundägarna måste det?

Jag misstänker att det finns en del husd och hästägare som läser detta... så hur ser ni på detta? I mina ögon så ere bajs som bajs, det är bara mängden som skiljer.

Kommentarer
Postat av: Kim

Som gammal hästägare och nuvarande hundägare kan jag säga såhär; Jag anser att man kan rida i skogen och lämna hästkluttarna efter sig, ska man dock in i bebodda områden bör man investera i en typ av påse som man hänger under svansen på hästen, Det funkar superbra och är bara att tömma när man kommer till en passande plats. Den stora skillnaden är ju att hästar är herbivorer och hundar är karnivorer, hästens bajs bryts ner mycket mycket fortare än hundens!

2009-05-05 @ 17:58:40
Postat av: Maria

Jag såg det jag med när jag kom hem och kollade på datorn här =S



Du fotar ganska så mycket va? =D När ska vi fota ihop då? ;)

2009-05-05 @ 20:21:27
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/
Postat av: Maria

Jo det brukar bli så när man håller på mycket =) Själv har jag inte fotat sen i somras =S Jag vill verkligen fota igen men jag har inte råd att åka =(

2009-05-05 @ 21:00:15
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/
Postat av: vanessa

haha. tänk dig att ägarna ska behöva plocka upp efter hästen hela tiden, då skulle man ju behöva en rulle svarta sopsäckar för att det skulle räcka! :P

men jag tycker att det är fel av ryttarna att rida i bostadsområderna när dom säkert kan rida i skogen utan problem. ;)

2009-05-05 @ 21:10:32
URL: http://vannu.blogg.se/
Postat av: Maria

Jo ibland, tyvärr inte lika ofta som förut. Har inte råd att åka lika ofta längre =S Men nästa gång jag ska dit så hojtar jag till! =D

2009-05-05 @ 21:21:05
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/
Postat av: Karolina

Vad sägs om lördag? Jag bor vid stureplan och har en fin innergård som skulle kunna passa. I annat fall är det alltid fint i humlegården.

2009-05-05 @ 22:08:03
URL: http://karol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0