Åklagare a la Sleepingbeauty


Så där ja. Då var det avklarat. Nu behöver vi bara sitta och vänta en vecka på att få reda på domen. Åklagaren yrkar fängelse, när han inte sover så klart. japp, han somnade. Och snarkade. Tur att jag hade en halsduk att gömma mitt fnitter i. Advokaten yrkar på ogillande men hävdar skyddstillsyn.

En av de anklagade hördes idag, hans likaväl som sina vänner hade väldiga problem med språket. Jag hade problem med tolkens språk. Han hävdade att han inte kommer ihåg något alls.

Ett gäng vittnen hördes också, gick förhållandevis bra.

Det kan verkligen gå precis hur som helst, jag tror att det gick bra, men jag är å andra sidan partisk när jag lyssnar. Men det kan också vara så att det inte går att fastställa vem som slog vilket slag och om så är fallet går de fria, eller så faller allt under samrådan och alla får liknande straff.

Nåväl nåväl. Hålla tummarna och sitta på gumpen och vänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0