Blueberry Night & Amaretto Sour


Jag vaknade klockan sju idag igen. Det är väl endå inte meningen att man ska stiga upp den tiden på dygnet under helgen, speciellt inte när vi roade oss med drinkar igår.

Hur som helst så hade vi en mycket trevlig kväll igår, lite improviserad frågesport, en god middag, drinkprovning och naturligtvis en hel hög med skrattanfall i goda vänners lag. Underbart. Stort tack för en underbar kväll.



Blueberry Nights
2cl Vodka
2cl Apple Sour
Lägg i is och fyll upp med blåbärsläsk, alt använd frysta blåbär istället för is och toppa med fruktsoda.





Amaretto sour

2cl Amaretto
2cl Apple Sour
1/4 tsk citronjuice
Jag hade nog hellre serverat denna med krossad is, än som shoot, men den funkar helt klart som vilket som.

Mhm, en bra helg helt enkelt. Lite tung i huvudet, men det går nog över när jag druckit ut kaffeglaset. Jag hoppas på träningen idag men vi får väl se... har din helg varit bra?

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Åhhh jag vill också! Kom hit nu så jag får en anledning ;) ;) ;)

2009-03-15 @ 09:56:34
URL: http://nat0.se
Postat av: .:saba:.

Ååh, vad gott med Amaretto! Men jag har aldrig druckit det med Sourz.. Hmm.. får inge riktigt grepp om hur det skulle kunna smaka. Well well.. nu tänker jag smutta på Baileys istället. Mmm.. :-)

2009-03-16 @ 09:50:54
URL: http://sabas.blogg.se/
Postat av: Janina - Modellen som skiter i alla måsten

Attans! Jag som är vaken för att jag är sugen på något- Nu blev jag självklart sugen på en drink bara för det här inlägget =/ katten! det kan jag absolut inte dricka nu som ska upp & åka snart :(

2009-03-18 @ 01:32:03
URL: http://janinanaslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0