Jag hade en gång...


... en mobiltelefon.

Jag får ganska ofta frågan varför jag inte har någon mobiltelefon. Jag har inte haft någon sen sommaren 2007. Jag tappade alltid bort min telefon, eller glömde ladda den. En gång tappade jag bort den och trodde då att jag hade glömt den på tåget, så jag spärrade kortet. Men hittade såklart telefonen och fick beställa ett nytt kort. Men jag glömde bort att hämta ut kortet, så jag fick beställa ytterligare ett nytt kort. Men jag glömde hämta ut det också. Sen hade jag varit utan telefon så pass länge att det inte kändes som att jag behövde den längre.

Precis innan jag tappade bort min telefon, vilken jag idag tror att jag kanske har liggandes i hyllan, så hade jag bestämt mig för att köpa en ny telefon. En sån där →
Men det blev aldrig så.

Om jag inte är hemma så är jag på jobbet, eller så vet de som behöver hur man når mig ändå, så jag anser inte längre att jag behöver ha någon telefon. Tvärtom. Jag tycker det är ganska skönt att vara utan.

Hur är det för dig, måste du ha din telefon eller klarar du dig utan?

Kommentarer
Postat av: .:saba:.

Tyvärr måste jag nog säga att jag är väldigt beroende av min lur. Jag förstår känslan av att det är skönt att vara utan en, men så fort jag tänker på hur opraktiskt det är för mig så får jag lite lätt panik :-P

2009-02-08 @ 15:58:16
URL: http://sabas.blogg.se/
Postat av: Jenny / Pyssliga Jakobs

Ett måste. Vi har ingen hemtelefon istället. :-)

2009-02-08 @ 18:55:02
URL: http://pyssligajakobs.blogg.se/
Postat av: Maria

tack.....

2009-02-08 @ 19:57:14
URL: http://muym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0