Med rätt att muttra


Igår var en sån dag då allt hände samtidigt...

En ledning undervårat stora hörnbadkar gick sönder, vatten överallt. Inte den lättaste matchen att lyfta upp ett inkaklat badkar heller, tur att vi hade familjen till hjälp. Stänga av vatten och sen fick Herr J åka iväg med motorcykeln för att hitta en ny sån ledning.

Under tiden gick jag med familjen för att få duscha hemma hos dem. Dom har vatten under diskmaskinen, så vi måste flytta ut den och torka. Farbror M skär sig ordentligt i fingret. Vi får inte in maskinen så vi får bryta loss golvet. 

Herr J hittar ingen sån, den är naturligtvis en specialare som inte går att få tag på i någon närliggande butik. Motorcykeln vägrar starta, elfel.

Så just nu har jag ett badkar som är uppallrat på plankor, en galen huvudvärk och en uppgivenhet som räcker och blir över, samt lite till.

Kommentarer
Postat av: vexy

åh fy - låter inte som någon höjdare. mitt lilla "jag måste lämna in bilen på verkstaden och slänga ut ett antal tusenlappar"-ångest känns helt plötsligt ganska okej.



hoppas dagen blir bättre i alla fall.

2009-08-02 @ 13:09:04
URL: http://vexy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0