11 h


Vet ni, jag somnade halv åtta igårkväll. Helt sjukt. Jag har alltså sovit elva timmar inatt.

Så när jag vaknade hoppade jag in i duschen, drog på lite smink, satte fart att föna håret. Det händer aldrig på vardagarna. Aldrig. Jag är alldeles för bekväm för att orka lägga tid på att göra mig iordning innan jag går till jobbet, jag dricker kaffe, borstar tänderna och går. Men inte idag.


Fotograf: C.Hollmann Mua: D.Chang

Hur brukar du göra dig iordning innan du går till jobbet?

Sen beror ju sånt naturligtvis på vilken typ av jobba man har. Står man i butik är man ju ett ansikte utåt t.ex, då kan det ju se betydligt trevligare ut med lite mascara.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag börjar alltid med dusch följt av kläder, hårföning, smink å sen en macka med kaffe innan jag rusar till bussen :-) Kram å godmorgon - idag kallar bilen på mig!

2008-11-28 @ 07:32:52
URL: http://vitre.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tur jag jobbar för kommunen för då är inte utseendet så viktigt :)



Jag stiger upp, går in i duschen och borstar tänderna samtidigt.

Bäddar sängen, tar på mig kläder och går i väg ... allt tar max 25 minuter.



Äter sen frukost på jobbet vid 9.00.



Hur gick det med kjolen, fick du lämna tillbaka den?

2008-11-28 @ 08:36:59
Postat av: Anonym

Tja.... numera brukar jag använda min rengöring, dagserum, fukt och ögonkräm.... no more, no less.



Klart om man skall på nåt galej efter jobbet direkt brukar det bli lite målade ögon och rouge också.

2008-11-28 @ 19:59:17
Postat av: Wysteriia

Jag sminkar mig varje dag jag jobbar men det är sällan jag ens orkar borsta håret faktiskt..haha.

2008-11-28 @ 23:36:53
URL: http://Wysteriiasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0