8/5-08

image1058Idag har varit en riktigt bra dag. Strålande sol hela dagen, jobbet flöt på riktigt bra, sen fick jag ett samtal om att jag har fått förtursrätt. Det kanske inte säger er så mycket, men det innebär att jag har jobbat så pass länge inom kommunen, att trots att jag inte är utbildad (än) så om jag skulle bli arbetslös till hösten när min tjänst går ut, så måste kommunen erbjuda mig nytt jobb. Dvs jag kan inte bli arbetslös. Inte för att jag hade blivit det eftersom jag pluggar samtidigt, men ändå.

→ Japp, det är en suddig bild tagen imorse, det får ni leva med. Så där såg jag ut när jag knallade iväg och lämnade Lille T på hans förskola innan jag själv hamnade på jobbet. En dagens outfit bestående utav keps ifrån Cubus, glasögon ifrån HM, sjal ifrån Indiska, hood ifrån HM, ett par jeans köpta för många år sen och enkla bruna sandaler ifrån DinSko.

Pluggade en sväng direkt efter jobbet tillsammans med min studiekamrat. Mindre inspirerande att sätta sig ner med studier när man inget hellre vill än njuta utav solen. Men men, nödvändigt ont. Ska bara skriva ner lite till och sen lämna in uppgiften, känns egentligen inte som några större problem.

Herr J grillade hamburgare till middag, smarremums. Lagt slingor i håret på mamma också, sen firade vi tillsammans med en flaska rödvin. Inte helt otrevligt.

Hur har din dag varit?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0