Dagen med Emma och Tobias


Jag och herr J började med att åka och hämta upp stylisen Emma och sen bege oss iväg till hennes butik Magnani som ligger på Stora Nygatan i Gamla Stan, Stockholm. Jag och hann precis välta ut alla kläder på golvet och börja gå igenom dem när fotografen Tobias dök upp.



Bilder ifrån sminkning och första ombytet, hysteriskt svart vitt skulle man väl kunna säga utan att ljuga. En tokläcker outfit, men ni får inte se mer förän de färdiga bilderna kommer.


Andra delen blev minst sagt mer färgglad, kände mig lite som en färgkarta i en grå vardags bild. Konstigt nog var det inte minsta kallt (än) att stå ute och plåta i Mars, riktigt härligt väder.



En lite mer udda sminkning i sista delen och jag skulle ljuga om jag sa att det var varmt att ta de sista bilderna, riktigt skakade i benen, får hoppas att det inte blir rörelse oskärpa i bilderna på grund utav kylan. Höll mig lite varm iallafall eftersom jag hade stryp hunden runt halsen.

Det har varit en lång och stundtals väldigt kall dag, men sammanfattningsvis en väldigt rolig och produktiv dag, stort tack till alla inblandade.

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Åh ska bli jättekul o se! :D

Emma vill jag också jobba med:D

2008-03-08 @ 20:37:54
URL: http://Wysteriia.blogg.se
Postat av: Wysteriia

Näe..har faktiskt ingen portfolio :P

2008-03-08 @ 20:39:24
URL: http://Wysteriia.blogg.se
Postat av: Lotta

Skoj skoj.. härligt färgglada i mittendelen =)
Skall se om jag kan få upp nån bild.. men jag och kameran är INTE vänner just nu.
Måste försöka få en smyglektion av Linda nästa gång jag är i stockholm.

2008-03-08 @ 20:58:05
URL: http://saxiquine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0