Diskmaskinen läcker!

Mhm, som skrivet i lagboken om allt jävligt som kan hända, så precis när man tror att man inte kan ogilla sitt boende mer... Nah, vi har alltså inte fått sålt radhuset än ... så sätter diskmaskinen fart att läcka. Mmh. Skoj. Lödder i hela köket, såg ut som i en dålig film. Usel film. Panik. Tänk om det blir fuktskador nu när vi ska sälja. Det kan ju inte bli värre.

Tänk att man alltid ska vara så snabb på att säga sånt, för lagom när jag sagt det så inser jag att en liten bit papper som Lille T har suttit och ritat på med sina tuschpennor har hamnat på golvet och den färgen löses nu upp utav allt diskmedel. Dubbelpanik. En stor brun fläck i plastmattan mitt på golvet.

Nåja, torka upp vatten och på med rengöringsmedel för att försöka lösa upp färgen som sätter sig så fint i mattan. Klorin är bra har jag hört. Så fläcken går ifrån brunt till mögelgrönt, precis den färgen jag sökte för att öka försäljningschanserna... Trippelpanik.
Okej, så nu är vattnet helt upptorkat, fläcken fick vi också bort. Lite rädd för fukt under diskmaskinen samt under plastbrickan som man har under, så nu ligger min hårfön... ja, jag har faktiskt en sån, även om jag inte använder den... på köksgolvet, på en grytlapp för att det inte ska bli brännmärken i mattan (japp, förutseende) och torkar ut den sista fukten.

Så hur har din kväll varit?

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Men oj..vilken otur! Jag hoppas det inte blir några skador!

2008-06-11 @ 19:53:49
URL: http://www.wysteriiasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0