Kvällen den tredje

Okej, vi kom in till Stockholm, släppte av Sebastian och lille T vid Globen. För kort om tid för en bio, så det fick bli en middag istället. Men jag grinar inte ur för det, den typen av vardagslyx är ganska sällsynt för oss. Om man inte räknar när vi går till pizzerian för att vi inte kan komma på vad vi ska äta till middag.

image356Anyway, vi åker till Vasastan för att gå på Boomerang, en Australiensisk (jobbigt ord att skriva) resturang som vi besökte för ett par år sen... men tror ni att jag har turen på min sida? Resturangen var borta! Nåväl, ingen större panik, det stod ju fakstikt en ny resturang där, så det var ju bara kliva in och hoppas på det bästa. Det var ingen dålig mat på stället, sauterad anka till varmrätt och mörk choklad friterad i vetetortillias till efterrätt... galet gott, och ni vet att jag sällan eller aldrig äter efterrätt. Galet trevlig och utmärksammad personal. Och det lustiga var att det inte var minsta lilla dyrt heller. Så, mina vänner, Coyote i Vasastan som serverar Mexikansk mat, dit ska ni åka.

image354

Så var det dags att plocka upp pojkarna igen, så vi parkerade oss och väntade en stund. Sen väntade och väntade lite till. Väntade. Men vafalls, kommer de inte? Hare hänt nått? Och jag vet att man inte får ringa när man har en barnvakt, speciellt inte när de är på globen... men jag är förstagångs mamma så jag vet inte bättre. Tror du inte att vi hade tittat fel på tiden en hel timme, så att föreställningen slutade ju inte förän en timme senare!

Ah well, nu är vi ju hemma igen iallafall, mätta, glada och trötta... Lille T somnade på vardagsrumsgolvet strax efter att vi kom hem. Söt.

Kommentarer
Postat av: Helena

Kikar tillbaka en sväng, tack för kommentaren! Sov gott!

2008-01-03 @ 23:57:13
URL: http://helenasnackar.blogg.se
Postat av: Wysteriia

Va mysigt att gå ut o äta :D

2008-01-04 @ 09:45:20
URL: http://Wysteriia.blogg.se
Postat av: .:saba:.

Haha aah jag kanske är lite ond.. :-P äh, jag vet att jag är det!
*s*

2008-01-04 @ 10:05:13
URL: http://sabas.blogg.se
Postat av: Amore

Då hittade du en restaurang trots allt, och gott verkade det också vara:)

2008-01-04 @ 11:48:51
URL: http://amore.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0