Vicky Cristina Barcelona


Denna filmen sägs beskriva Barcelona lika glamouröst som New York, men enda likheten jag ser är bakgrundspratet a la Sex and the City. Den ska nog vara artistisk och estetisk, men i mina ögon håller det inte riktigt måttet, trots att jag vanligtvis brukar uppskatta en film med en lite knepig twist, men denna är nog varken konstiga nog eller konstnärlig nog.

Två vänninor, Scarlett Johansson (Lost in translation, The Prestige) och Rebecca Hall (The Prestige), åker till Barcelona över sommaren där de möter mannen, Javier Bardem (No coutry for old men), som fyller deras tankar under hela sommaren. Mannen i sin tur för med sig en ex-fru, Phenelope Cruz (Gothika, Vanilla Sky), som påvisar ett medelhavstemprament som uppfyller alla typer av fördommar.


Alltså, jo filmen väcker ju tankar  så den kanske egentligen är sevärd, men med det sagt - så är det inte en film jag rekomenderar. Kanske är det en typisk film för regissören Woody Allen.

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Sabri är en kille jag har börjat träffa :) Var så länge sen en kille tyckte jag var snygg o ännu längre sen som en kille kände sig lyckligt lottad över att ha träffat mig så jag känner mig helt...jag känner mig som en fnittrig liten fjortis! :)

2008-12-22 @ 00:33:42
URL: http://Wysteriiasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0