Godmorgon och tack!

Godmorgon, och tack alla ni söta för för era grattulationer!

Jag ser att det bara haglar in frågor, och jag ska börja med att besvara den första. Jag vet inte riktigt när vi får inflyttning, runt semestern sa mäklaren sist, jag får veta närmare idag när vi träffar märklaren. Och huset ligger kvar i samma ort som vi bor i nu, så det blir ingen större flytt och Lille T kan gå kvar på samma förskola.

Kan ni förstå, vi köpte huset, vi vann budgivningen!

Okej, jag gick hela dagen på jobbet och mer eller minre bara klättrade på väggarna, såfort telefonen ringde så fick jag hjärtklappning och började skaka i knäna. Jag hade t.om med mig telefonen på toaletten. Jag vet, galet pinsamt det hade blivit att svara där...

Banken ville ha in nått extra papper igår innan vi kunde kasta oss in i budgivningen "Åh nej, nu säger de nej till vårat lån", och jag blev naturligtvis livrädd. Men det löste sig och vi kunde få kasta oss in med armbågarna i budgivningen.

Fyra stycken var det som la bud, varav de två första gav ett bud var och se la de sig. Sen var det vi och ett par till som höll på att kasta småpengar (ja ett par hundra tusen så där) fram och tillbaka, men jag tror att vi hade lite fly för jag tror att vi och det andra paret hade samma ekonomiskatak, för när vi la vårat slutbud så kunde det andra paret inte gå längre. Så när Herr J ringde och sa "Jaha, vad gör vi nu då... nu har vi ett hus" så grinade jag ihop vid köksbordet samtidigt som jag jobbade för att inte få en fnitterattack. Helt galet.


Fasaden, köket & vardagsrummet.


Sovrummen och badrum öv.


Nah, nu måste jag tydligen ta mig ur min surrealistiska bubbla och börja klä på mig för att gå till jobbet... ha en bra dag gott folk!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Kul att se fler bilder! Ser fram emot att bjudas på lite grill i sommar då ;-P

2008-04-16 @ 08:33:15
URL: http://vitre.blogg.se
Postat av: Christian

Jag gissar att det är en familj i Ösmo som pronto skall sälja ett radhus? :-)

2008-04-16 @ 09:49:43
Postat av: Lotta

Ett tips från en som bor ihop med låssmed som är yrkesskadad.
Byt lås ganska omgående när ni får tillträde.. man vet aldrig hur många gamla nycklar som finns i omlopp!

2008-04-17 @ 21:19:22
URL: http://saxiquine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0