21/12-07

Julledigt, efter allt tjat om denna ledighet så är den äntligen här. Detta firades med pizza och en öl, kändes helt rätt för kvällen. Jag vet inte om jag glömt att nämna det, men jag har julledigt nu.

Innan jag gick ifrån jobbet fick jag veta att jag kommer att jobba 40 timmar  i Januari, därefter blir det 25 timmar i veckan för resten utav terminen. Det i kombination med mina distansstudier känns riktigt bra, så det var en trevlig nyhet. Det ska bli riktigt spännande att börja plugga, första gången som jag känner så. Ja jag vet, så säger jag nu, får väl se hur det blir sen. Men jag hoppas att det blir så att jag kan dra nytt utav alla års erfarenhet.

Ikväll blir det nog att dricka lite glögg, lyssna på julmusik och senare när lille T har somnat så ska jag slå in lite fler utav julklapparna. Förra året när jag frågade honom vad han ville ha i julklapp så sa han "Åh mamma, jag kan väl få en julgran?", men i år har han visst kommit på att man kan önska sig flera saker. Det gör mig förvisso inget, jag har bara ett barn och när man har ett tillfälle som detta att få skämma bort sitt barn, så gör jag gärna det. Man säger alltid att julen är för barnen, men jag håller inte riktigt med, för julen är precis lika härlig som förälder.
image265
Mys mys mys, dags att återgå till att mysa lite och varva ner nerverna med tanken på att jag har 16 dagars julledighet. Glömde jag säga att jag är ledig nu?

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Ja, när jag får barn så ska jag göra egna jultraditioner ;P

2007-12-21 @ 21:17:12
URL: http://Wysteriia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0