13/12-07

image235Lucia morgon, det är en morgon jag alltid uppskattat. Jag kommer ihåg när man var liten och satt framför TVn på morgonen för att titta på Stockholms Lucia, ganska enkelt men mycket stämningsfullt. Att få äta frukost framför Tvn medans det fortfarande var mörkt ute, min bror tyckte alltid att det var vansinnigt barnsligt, medans jag njöt i fulla drag.


Lille T har sitt Lucia firande på dagis idag, han sprang runt här igår kväll iförd som tomtedräkt med tillhörande luva och ville inte alls ta den av sig, samtidigt som han plågade sönder våra öron med refrengen utav Lusse Lelle. Men som sagt, jag kommer ihåg hur förväntanasfull man var i December som barn, den ständiga frågan om hur långt det är kvar till jul. Denna månaden är nog den härligaste när man är barn.

Ha en trevlig Lucia gott folk.

image233

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0